USZKODZONA SZYBA?

Zgłoś problem!

Lub zadzwoń

801 181 181

Aktualności

Połączone samochody to kolejny krok w kierunku inteligentnej mobilności

2021-06-24 13:07:14

Jeśli mielibyśmy współczesny świat określić jednym słowem, byłoby to słowo połączony. Człowiek z natury jest istotą stadną, a jeśli mielibyśmy wyciągać wnioski z ostatnich zmian, interaktywna staje się również jego mobilność. Ostatnio dużo się mówi o V2X, czyli bezprzewodowej komunikacji polegającej na wymianie informacji między pojazdem a otoczeniem, czyli np. z innymi pojazdami (V2V), infrastrukturą (V2I), a nawet człowiekiem (V2P).



Tak jak w przypadku większości wynalazków motoryzacyjnych, zakładaną korzyścią wynikającą ze stosowania V2X ma być zwiększenie bezpieczeństwa na drodze i usprawnienie zarządzania ruchem.
Aby lepiej poznać V2X, przyjrzyjmy się jego trzem głównym filarom:
V2V (komunikacja między pojazdami) pozwala samochodowi na otrzymywanie informacji od samochodów w pobliżu dotyczących ich położenia, prędkości, kierunku jazdy itd. V2V może okazać się niezwykle skuteczna w zapobieganiu kolizjom.



System V2I (komunikacja między pojazdem a infrastrukturą) służy do wymiany informacji z obiektami nieruchomymi np. sygnalizacją świetlną, znakami drogowymi, kamerami ulicznymi itp. Wystarczy wyobrazić sobie czas, jaki może zaoszczędzić pojazd uprzywilejowany dzięki temu, że adaptacyjna sygnalizacja świetlna udzieli mu pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniach.
Pełen potencjał prawdopodobnie najtrudniej będzie osiągnąć w przypadku systemu V2P (komunikacji między pojazdem a pieszym), ponieważ wymaga od pieszych i rowerzystów dobrowolnego przystąpienia do niego i wykorzystywania urządzeń mobilnych do uzyskiwania informacji o potencjalnych zagrożeniach.

Technologia V2X będzie wiązała się z wieloma korzyściami dla nowej mobilności, jednak na drodze do jej zrewolucjonizowania stoi wiele wyzwań związanych z infrastrukturą, prawodawstwem i poszanowaniem prywatności.
Czytaj więcej...

Te rewolucyjne wyświetlacze HUD mają swój potencjał

2021-06-24 13:00:02

Dzięki współpracy błyskotliwych umysłów z trzech brytyjskich uniwersytetów powstał wyświetlacz przezierny z rozszerzoną rzeczywistością oparty o LiDAR i bazujący na technologii, która może przenieść bezpieczeństwo na drogach na kolejny poziom. Nierzadko widoczność na drogach np. znaków czy sygnalizacji świetlnych przesłaniają drzewa lub duże pojazdy. Aby wyeliminować wadę większości HUD polegającą na wyświetlaniu obrazu 2D na małym fragmencie szyby, naukowcy wykorzystali



technologię LiDAR w celu zaprezentowania drogi ze wszystkimi jej przeszkodami w panoramicznym widoku 3D w większej skali i w ultrawysokiej rozdzielczości.
Ta nowa technologia mogłaby okazać się niezwykle przydatna, ponieważ umożliwia identyfikację przeszkody i powiadamia o potencjalnych zagrożeniach kierowców, nie odciągając przy tym ich wzroku od patrzenia na drogę.

Łącząc technologię LiDAR, czyli metodę zdalnego wykrywania polegającą na przesyłaniu impulsów laserowych w celu pomiaru odległości między obiektem a skanerem, z obróbką chmury danych, zespół w ramach badań zgromadził dane z ruchliwej ulicy, a następnie przekształcił je w obraz 3D, na którym widoczne były wszystkie obecne na niej obiekty i przeszkody. Prototyp pozwala na wyświetlenie obrazu holograficznego na linii wzroku kierowcy, tworząc w ten sposób rzeczywistość rozszerzoną.

Rzuty te przypominają rzeczywiste sytuacje w tym znaczeniu, że kierowca w zamyśle widzi obiekty w odniesieniu do miejsc, w których rzeczywiście się znajdują. Technologii nie przetestowano jeszcze w praktyce, ale naukowcy mają nadzieję na jej udoskonalenie i poszerzenie o obiekty dynamiczne np. pieszych.

Firma AGC również korzysta z tych doświadczeń, w zakresie technologii LiDAR. W miarę wkraczania w nowy obszar mobilności zwiększa się zapotrzebowanie na systemy LiDAR. Wideye AGC oferuje rozwiązania obejmujące szyby pozwalające na integrację czujników. Więcej: https://wideye.vision/

Czytaj więcej...

Ceny ich wymiany rosną, ponieważ szyby te stają się coraz bardziej inteligentne

2021-06-10 08:00:22

Na przestrzeni czasu ewoluowały ich funkcje: od pierwotnej, polegającej na ochronie pasażerów przed naturalnymi żywiołami takimi jak wiatr, po wyrafinowaną, gdyż szyba staje się komponentem samochodów, który nie tylko dba o komfort pasażerów, ale także pomaga im przemieścić się bezpiecznie z punku A do punktu B dzięki wielu czujnikom, wyświetlaczom i uchwytom do montowania kamer.



Te technologie i funkcje ADAS są przełomowe, ale nieuchronnie odbijają się one na kosztach. Jeśli chodzi o produkcję, wprowadzenie na rynek nowoczesnych szyb wymaga wielu drogich urządzeń wysokich technologii, a także złożonych linii produkcyjnych.
I tak jak niegdyś wymiana polegała jedynie na wyjęciu uszkodzonej części i wstawieniu nowej błyszczącej, tak teraz technicy muszą przeprowadzać uciążliwą diagnostykę i kalibrację, co ma zapewnić bezproblemowe działanie sprzętu wysokich technologii.

Zwłaszcza w czasie, kiedy przemysł motoryzacyjny intensyfikuje transformację mobilności, coraz bardziej zwiększa się poziom rozwoju technologii. Badania udowadniają, że stosowanie technologii ADAS ogranicza liczbę wypadków, dzięki czemu w tempie wykładniczym są one montowane w samochodach wielu marek i modeli. Firmy ubezpieczeniowe przyczyniają się do wzrostu bezpieczeństwa technologii, jednak z drugiej strony mogą niechętnie podchodzić do kwestii pokrywania kosztownych napraw.

AGC Automotive zawsze stoi na czele innowacji w zakresie szyb pojazdów. Więcej na https://www.agc-automotive.com/en/innovation/
Czytaj więcej...
Zobacz wszystkie aktualności

Serwis nordglass.pl wykorzystuje pliki cookies w celach: utrzymania sesji Użytkownika (po zalogowaniu się), zapamiętania ustawień prezentacji produktów i przeglądania produktów, zapamiętania zawartości koszyka, zapisania informacji o nowych odwiedzinach, częstotliwości przeglądania i nabywania produktów. Administratorem danych jest NordGlass Sp. z o.o z siedzibą w (75-211) Koszalinie, przy ul. Bohaterów Warszawy 11. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych z wykorzystaniem cookies jest uzasadniony interes administratora (art. 6 ust.1 lit. (f) RODO) polegający na bieżącym nadzorze nad sposobem korzystania przez użytkowników z serwisu internetowego administratora, zainteresowaniem użytkowników określonymi produktami oraz na wyselekcjonowaniu treści oferowanych do zapoznanie się na stronach w nordmaster.pl. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie. Dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Przez dalsze korzystanie, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, z serwisu nordmaster.pl, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce przez administratora.

Przejdź dalej