USZKODZONA SZYBA?

Zgłoś problem!

Lub zadzwoń

94 361 23 60

Aktualności

Ma rozmiar odcisku palca, ale paraliżuje przemysł samochodowy

2022-05-25 06:10:08

Samochód bez mikroprocesorów jest jak ptak bez skrzydeł – po prostu nigdzie się nie ruszy. Malutkie, ale potężne półprzewodniki zasilają szeroki zakres funkcji samochodu, takich jak ekrany dotykowe i aplikacje ADAS, w tym systemy hamowania awaryjnego, uruchamianie poduszek powietrznych i czujniki parkowania. Mikroprocesory są wykorzystywane na jeszcze większą skalę w pojazdach elektrycznych.



Koronawirus zakłócił nasze życie na wiele sposobów i pandemia jest oczywistą przyczyną również tego kryzysu. Gdy ludzie zamknęli się w domach, sprzedaż chipów do elektroniki użytkowej i bezprzewodowej komunikacji bardzo wzrosła, przez co producenci nie byli w stanie nadążyć z zaopatrzeniem innych branż. W miarę przeciągania się pandemii, światowi dostawcy, tacy jak Sony i Intel, zaczęli inwestować w nowe zakłady produkujące mikroprocesory, jest to jednak długotrwały i kosztowny proces.
Niektórzy producenci samochodów obawiają się, że przywrócenie równowagi między podażą a popytem potrwa do 2023 lub nawet 2024 roku, co przekreśla nadzieje przemysłu motoryzacyjnego na poprawę kondycji w najbliższej przyszłości. Sprzedaż samochodów nadal spada, a niektóre marki rezygnują nawet z urządzeń wyposażonych w półprzewodniki – najczęściej używane w systemach informacyjno-rozrywkowych i dźwiękowych, aby zachować ciągłość produkcji i sprzedaży.
Konflikt w Europie Wschodniej jeszcze pogarsza sytuację branży przez malejące dostawy wiązek kablowych z Ukrainy.
Czytaj więcej...

Odpowiedzialne zarządzanie odpadami pomaga producentom typu OEM osiągnąć cele w zakresie zrównoważonego rozwoju

2022-05-25 06:13:28

Skupienie się na recyklingu jest dla producentów samochodów kluczem do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych i poprawy śladu ekologicznego nowych pojazdów. Zgodnie z założeniami firmy Faurecia dostawcy z branży motoryzacyjnej, oraz firmy Veolia, zajmującej się gospodarką odpadami, do 2025 roku 30% wnętrz pojazdów powinno być wykonanych z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu (obecnie są one produkowane głównie z materiałów niepochodzących z recyklingu).



Ten ambitny cel stanowi podstawę umowy o współpracy i badaniach, podpisaną przez francuskie koncerny na początku tego miesiąca. Wykorzystując swoją ekspercką wiedzę, przedsiębiorstwa zamierzają opracować i wprowadzić na rynek przełomowe materiały kompozytowe do zastosowań w pojazdach w Europie.
Obecnie około 13 milionów pojazdów wyposażonych jest w elementy z NafiLean, czyli lekkiego biomateriału wykorzystywanego do produkcji kokpitów, który firma Faurecia wprowadziła 10 lat temu. We Francji, Veolia zajmuje się dostawami dla sektora motoryzacyjnego od ponad pięciu lat, dostarczając materiały kompozytowe na bazie polipropylenu pochodzącego z recyklingu. Połączenie wiedzy i pozycji przemysłowej firm umożliwi im przyspieszenie produkcji rewolucyjnych ekologicznych rozwiązań dla wnętrz, w szczególności w zakresie paneli drzwiowych, desek rozdzielczych i konsoli. Produkcja ma ruszyć już w 2023 r. we francuskich zakładach recyklingowych Veolia.

W samej Europie co roku wytwarzanych jest około 26 milionów ton tworzyw sztucznych i chociaż trend recyklingu tego materiału przybiera na sile, nadal pozostaje wiele do zrobienia. Europejski Zielony Ład zakłada, że do 2030 roku 55% odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno być przetwarzane w celu ponownego wykorzystania. Łącząc siły w celu znacznego ograniczenia strumienia odpadów, firmy Faurecia i Veolia kierują swoje działania dokładnie we właściwym kierunku.
Czytaj więcej...

Po dwóch niełatwych latach produkcja samochodów otrzymuje kolejny cios, ponieważ braki części wstrzymują linie produkcyjne

2022-04-26 13:27:02

Kiedy zaczęło się wydawać, że wszystko wróci do normy po dwóch latach zakłóceń, łańcuch dostaw w branży motoryzacyjnej napotkał kolejny problem. Podczas pandemii COVID-19 produkcja samochodów należała do branż poważnie dotkniętych brakiem półprzewodników. Teraz produkcję wstrzymuje brak okablowania.



W Europie producenci samochodów pozyskują nawet 15% tych ważnych części z Ukrainy. Choć kraj próbuje utrzymać produkcję pomimo trwających ataków rosyjskich, nie wystarcza to do pokrycia zapotrzebowania.
Irlandzka firma Aptiv i niemiecka firma Leoni usiłują reagować na luzy w swoich zakładach w Ukrainie, przenosząc produkcję do innych krajów, jak Serbia i Rumunia, i wprowadzając nocne zmiany. Nexans i Fujikura to kolejni ważni dostawcy okablowania, którzy muszą mierzyć się z zakłóceniami w swoich zakładach w kraju ogarniętym wojną.
Okablowanie jest kluczowym elementem instalacji elektrycznej samochodu. Jego niedostępność już wpływa na producentów samochodów na całym świecie, zmuszając ich do ograniczenia, a nawet czasowego zawieszenia produkcji. Zgodnie z prognozami sprzed rozpoczęcia wojny w tym roku miały zjechać z linii montażowych na całym świecie 84 miliony pojazdów. Ze względu na obecny kryzys przypuszczenia są o wiele bardziej pesymistyczne i zakładają liczbę poniżej 82 milionów oraz niskie prawdopodobieństwo odzyskania kwot sprzed pandemii nawet w roku 2023.
Czytaj więcej...
Zobacz wszystkie aktualności

Serwis nordglass.pl wykorzystuje pliki cookies w celach: utrzymania sesji Użytkownika (po zalogowaniu się), zapamiętania ustawień prezentacji produktów i przeglądania produktów, zapamiętania zawartości koszyka, zapisania informacji o nowych odwiedzinach, częstotliwości przeglądania i nabywania produktów. Administratorem danych jest NordGlass Sp. z o.o z siedzibą w (75-211) Koszalinie, przy ul. Bohaterów Warszawy 11. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych z wykorzystaniem cookies jest uzasadniony interes administratora (art. 6 ust.1 lit. (f) RODO) polegający na bieżącym nadzorze nad sposobem korzystania przez użytkowników z serwisu internetowego administratora, zainteresowaniem użytkowników określonymi produktami oraz na wyselekcjonowaniu treści oferowanych do zapoznanie się na stronach w nordmaster.pl. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie. Dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Przez dalsze korzystanie, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, z serwisu nordmaster.pl, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce przez administratora.

Przejdź dalej