USZKODZONA SZYBA?

Zgłoś problem!

Lub zadzwoń

801 181 181

Aktualności

Usługi mobilne wracają do warsztatów

2018-12-03 08:04:16

Czy samochodowe usługi mobilne w zakresie szkła samochodowego mają przyszłość? Trendy rynkowe i ADAS sugerują, że nie…

Wiele firm zajmujących się wymianą szyb samochodowych w całej Europie zadaje sobie to samo pytanie: czy powinny kontynuować świadczenie usług mobilnych? Kiedyś odpowiedź była jasna: TAK, ponieważ klienci domagali się tego, a jakość pracy, którą wykonać można było w pojedynkę, uznawana była za równie dobrą, jak montaż w warsztacie. Poza tym, skoro konkurenci oferują usługi mobilne, dlaczego robić inaczej?
Jednak w ciągu ostatnich kilku lat sytuacja bardzo się zmieniła. Zakres i złożoność wyposażenia ADAS w dzisiejszych modelach wymusza zmianę w podejściu do usług posprzedażnych. Dla specjalistów w dziedzinie szkła samochodowego wymiana szyby przedniej, za którą znajduje się czujnik kamery, wymaga specjalistycznych zespołów, sprzętu i czasu na ponowną kalibrację.

Same szyby przednie również stają się coraz większe, ponieważ projektanci pojazdów starają się zmniejszyć opór powietrza (a co za tym idzie zużycie paliwa) oraz wypełnić wnętrza naturalnym światłem dziennym. Precyzyjne umiejscowienie oraz ustawienie wielu ze stosowanych dzisiaj dużych, zaawansowanych technologicznie szyb przednich wymagać może dwojga specjalistów i właściwego oprzyrządowania.

Zamiast inwestować w usługi mobilne, wiele firm montujących szyby szkoli obecnie specjalistów, aby lepiej rozumieli połączone systemy samochodowe i zagadnienie przeprowadzania ponownej kalibracji elektronicznej po wymianie szyby przedniej. I jest to praca, którą można lepiej wykonać w warsztacie.

Czytaj więcej...

Ładowanie podczas jazdy dzięki solarnemu dachowi

2018-12-03 08:11:32

Eksperci przewidują, że samochody zmienią się z urządzeń zużywających energię na rozwiązania ją generujące!

Producenci samochodów na całym świecie poszukują sposobów na wykorzystanie energii słonecznej w połączeniu z autami elektrycznymi. Liderem w Europie wydaje się być niemiecki startup Sono Motors, który latem tego roku przetestował system ładowania swojego w pełni elektrycznego pojazdu solarnego Sion.
Pojazdy zasilane energią słoneczną to atrakcyjna koncepcja. Problem polega na tym, że przy ograniczonej przestrzeni dostępnej w samochodach nawet najlepsze obecnie panele słoneczne mogą wyprodukować tylko kilkaset watów energii elektrycznej – wystarczająco dużo, aby zasilić niektóre funkcje w samochodzie, ale za mało, aby przejechać samochodem elektrycznym więcej niż kilka kilometrów. Kolejną barierą jest to, że samochody nie mogą korzystać ze światła słonecznego, gdy są zaparkowane w cieniu lub w garażach.

Sion posiada 330 ogniw słonecznych wbudowanych w dach, maskę, boki i tył, które mogą wyprodukować do 1204 watów, aby uzupełnić akumulator litowo-jonowy. W ten sposób można bezpłatnie uzyskać do 30 km dodatkowego zasięgu dziennie. Firma otrzymała już 6500 zamówień i rozpocznie produkcję w drugiej połowie 2019 roku. To pierwszy krok w kierunku przekształcenia naszych samochodów z konsumentów w producentów energii!
Czytaj więcej...

Czujniki ultradźwiękowe ułatwiają parkowanie

2018-12-03 08:15:13

Po kamerach i radarach, trzeci typ czujnika chroniącego samochód i pasażerów to czujnik ultradźwiękowy.

Jeśli kiedykolwiek korzystałeś z systemu automatycznego parkowania, to prawdopodobnie samochód był wyposażony w czujniki ultradźwiękowe ADAS, zamontowane nad komorą nadwozia oraz na przednim i tylnym zderzaku. Tego typu czujnik stosowany jest również w bardziej popularnej funkcji „asystenta parkowania”, która informuje kierowcę o tym, jak blisko jest od innych obiektów podczas parkowania.
Czujniki ultradźwiękowe działają poprzez odbijanie fal dźwiękowych o wysokiej częstotliwości od obiektów znajdujących się w pobliżu samochodu (jak czujniki radarowe, z tym że radar wykorzystuje fale elektromagnetyczne, a nie fale dźwiękowe). Komputer pokładowy wykorzystuje odbite fale do natychmiastowego obliczenia odległości otaczających obiektów i ostrzeżenia kierowcy o potencjalnych punktach uderzenia.

Zaletą czujników ultradźwiękowych jest to, że nie wymagają one kalibracji. Są one jednak zaprojektowane tak, aby mogły być montowane w bardzo precyzyjnych pozycjach w zderzaku lub nad komorą nadwozia. Z tego powodu większość producentów samochodów nie aprobuje stosowania części zamiennych lub regenerowanych części karoserii do napraw, jeśli mają one być wyposażone w czujniki ultradźwiękowe.
Czytaj więcej...
Zobacz wszystkie aktualności

Serwis nordglass.pl wykorzystuje pliki cookies w celach: utrzymania sesji Użytkownika (po zalogowaniu się), zapamiętania ustawień prezentacji produktów i przeglądania produktów, zapamiętania zawartości koszyka, zapisania informacji o nowych odwiedzinach, częstotliwości przeglądania i nabywania produktów. Administratorem danych jest NordGlass Sp. z o.o z siedzibą w (75-211) Koszalinie, przy ul. Bohaterów Warszawy 11. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych z wykorzystaniem cookies jest uzasadniony interes administratora (art. 6 ust.1 lit. (f) RODO) polegający na bieżącym nadzorze nad sposobem korzystania przez użytkowników z serwisu internetowego administratora, zainteresowaniem użytkowników określonymi produktami oraz na wyselekcjonowaniu treści oferowanych do zapoznanie się na stronach w nordmaster.pl. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie. Dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Przez dalsze korzystanie, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, z serwisu nordmaster.pl, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce przez administratora.

Przejdź dalej