Mówi się, że projekt motoryzacyjny firmy Apple powrócił na jej listę priorytetów.
2021-01-28 07:04:43
Kiedy w 2014 r. firma Apple Inc. wystartowała ze swoim projektem motoryzacyjnym Titan, pomysł ten z czasem odłożono na bok, jednak obecnie przypuszcza się, że ta kalifornijska firma wraca do planów wprowadzenia na rynek prywatnych pojazdów do 2024 r. Nadal trwa debata, czy ten gigant technologii zrealizuje to poprzez zaprojektowanie samochodu marki Apple czy zaoferuje oprogramowanie autonomicznej jazdy, w tym kamery i czujniki, które producenci samochodów będą mogli zintegrować w swoich projektach.
.jpg)
U podstaw obu scenariuszy znajduje się przełomowa technologia akumulatorów, nad którą pracuje Apple i która powinna zapewnić bezpieczniejszą alternatywę dla tradycyjnych akumulatorów litowo-jonowych. Ten akumulator kolejnego poziomu z jednej strony zwiększyłby zasięg i wydajność pojazdu, a z drugiej strony ograniczyłby koszt akumulatorów.
Kto wie? Może szkło przepuszczające podczerwień Wideye AGC mogłoby stanowić wysokiej wartości dodatek w konstrukcji Apple? (https://wideye.vision/)
Jeśli firma zdecyduje się na produkcję pojazdów od zera, w celu zapewnienia sobie zysków będzie musiała zdobyć udział w rynku motoryzacyjnym, co stanowi wyzwanie, z którym ta firma technologiczna mogłaby sobie nie poradzić.
Według najnowszych wieści koreański producent samochodów Hyundai prowadzi wstępne rozmowy z producentem iPhone’ów dotyczące wspólnej produkcji autonomicznych pojazdów elektrycznych.
To nowe narzędzie pomaga uprościć przepływ pracy przy naprawach uszkodzonego szkła
2021-01-28 07:10:42
Coraz więcej samochodów wyposaża się w technologie zwiększające bezpieczeństwo na drodze, jednak nie oznacza to, że zderzenia pojazdów odchodzą już w niepamięć. Konieczność naprawy samochodu w warsztacie jest zawsze czymś uciążliwym, jednak tablet bezprzewodowy MD-500 skraca czas napraw i znacząco przyspiesza powrót pojazdu na drogę.

Szybki procesor urządzenia w niecałe 60 sekund przeprowadza skan diagnostyczny dla większości pojazdów niezależnie od modelu, marki czy roku produkcji.
Funkcje te ułatwiają pracę technikom oraz gwarantują skuteczność i bezpieczeństwo napraw. Wisienką na torcie jest możliwość przeprowadzenia kalibracji ADAS w warsztacie, co czyni MD-500 niezbędnym narzędziem pracy.
Narzędzie MD-500 to wynik niedawnej współpracy pomiędzy firmą Mitchell International, kalifornijskim dostawcą oprogramowania dla rozwiązań napraw pojazdów a Bosch Automotive Service Solutions. Urządzenie uwzględnia zasięg i sprzęt Bosch uruchamiający rozwiązania w chmurze Mitchell.
Wyświetlacze samochodów przyszłości zaskoczą nas niejednym
2021-01-04 17:21:05
.jpg)
Kolejne inteligentne osiągnięcie technologiczne Visteon to elastyczny obracający się szklany kokpit: kierowca może wygiąć główny ekran informacyjny do przodu, aby zapewnić sobie lepszą widoczność, lub ustawić na płasko, aby lepszą widoczność zyskał pasażer siedzący z przodu.
Elastyczne rozwiązanie — tu zamierzona gra słów — problemów związanych z projektowaniem kokpitów samochodowych zostało stworzone przez FlexEnable, firmę typu spin-off Uniwersytetu w Cambridge. OLCD to organiczna wersja LCD. Jest lekki, odporny na rozbicie i niedrogi oraz ma doskonałe parametry optyczne. Pozwala jednym elementem wypełnić powierzchnie wyświetlaczy i może być dopasowany do wystających elementów, takich jak przyciski czy przełączniki.
A kiedy firmy technologiczne Canatu i Continental połączyły siły w zakresie rozwoju, opracowały pierwszy w historii ekran dotykowy z powierzchnią dotykową 3D. Dzięki tej technologii nie ma potrzeby odwracania wzroku od drogi w czasie, kiedy palcami próbuje się po omacku obsługiwać ekran 3D. Wspaniały sposób na poprawę bezpieczeństwa na drogach!