USZKODZONA SZYBA?

Zgłoś problem!

Lub zadzwoń

801 181 181

Aktualności

Aby zapewnić idealną jazdę autonomiczną, zajrzyj pod drogę

2020-03-24 14:57:42

Georadar może wkrótce stać się systemem czujników, który umożliwi pojazdom autonomicznym jazdę we wszystkich warunkach pogodowych.

Amerykańska firma technologiczna WaveSense twierdzi, że georadar (GPR) będzie kolejnym przełomem w rozwoju autonomicznej jazdy. Możliwość dostrzega w fakcie, że aktualna technologia LIDAR (wykrywanie i pomiar odległości do obiektów za pomocą światła) stosowana w autonomicznych prototypach posiada niepokojącą słabość: zasięg i jakość obrazu spadają w razie deszczu, śniegu lub oblodzenia.


Koncepcja GPR zakłada, że skanowanie na głębokość do 3 metrów pod powierzchnią drogi zapewnia unikalną mapę cyfrową o dokładności rzędu od 4 do 6 cm. Plan zakłada jednokrotne skanowanie wszystkich dróg, podobnie jak uczyniło to Google w celu utworzenia map naziemnych. Autonomiczne pojazdy z własnymi systemami GPR mogłyby wówczas ponownie skanować ziemię podczas jazdy, dopasowując skan wykonany w czasie rzeczywistym do mapy zasadniczej. Ten proces może zapewnić wyśrodkowanie pojazdu na drodze niezależnie od pogody.

Technologię GPR opracował słynny Massachusetts Institute of Technology (MIT) dla armii amerykańskiej w celu zwiększenia bezpieczeństwa pojazdów w strefach działań wojennych, zastępując kierowcę autonomicznym systemem. WaveSense, filia MIT, wprowadza obecnie technologię na rynek konsumencki. Spółka wierzy, że georadar może być ważnym uzupełnieniem, a być może nawet zamiennikiem, technologii LIDAR. W połączeniu z wszystkimi innymi kamerami i czujnikami na pokładzie z pewnością będzie w stanie poprawić zachowanie pojazdu autonomicznego przy złej pogodzie.
Czytaj więcej...

Naga radość na lato

2020-03-24 15:11:27

Nowy dwuosobowy samochód sportowy bez dachu i przedniej szyby, który daje prawdziwe wrażenie wyścigów.

Na początku tego miesiąca Aston Martin wypuścił swój supersamochód V12 Speedster. Ten wyścigowy pojazd dwuosobowy nie tylko posiada silnik o mocy 700 koni mechanicznych, który w ciągu 3,5 sekundy osiąga prędkość 100 km/h za wyjściową cenę niemal 1 miliona dolarów... ale także wyróżnia się brakiem dachu i przedniej szyby!





Utworzenie modelu przypisuje się zespołowi dostosowawczemu „Q by Aston Martin” (którego nazwa wywodzi się od postaci Q, wynalazcy tych sprytnych gadżetów do samochodów Jamesa Bonda). Od opracowania koncepcji do produkcji minął zaledwie rok. Sama konstrukcja jest powrotem do dumnego dziedzictwa rajdowego Aston Martin, z wyraźnym nawiązaniem do DBR1, który w roku 1959 wygrał wyścig 24hours Le Mans.

Aston Martin wyprodukuje zaledwie 88 sztuk V12 Speedster. Wszystkie będą wykonane ręcznie i dostosowane do indywidualnych potrzeb. Ze względu na brak dachu i przedniej szyby fani poszukujący autentycznych wrażeń rajdowych będą potrzebować gogli... ponieważ ten V12 potrafi osiągnąć 300 km/h.
Czytaj więcej...

Nowa niezwykła osłona przeciwsłoneczna chroni przed słońcem, ale nie utrudnia widoczności

2020-02-19 08:42:33

Według niemieckiej firmy Bosch będącej światowym liderem produktów motoryzacyjnych oślepianie słońcem stanowi najczęstszą przyczynę wypadków drogowych związaną z pogodą. Problem z osłoną przeciwsłoneczną używaną obecnie przez wszystkich użytkowników dróg, a mianowicie opuszczaną za szybą klapką, polega na tym, że chroni przed oślepieniem, ale jednocześnie ogranicza widoczność. W związku z tym w firmie Bosch postanowiono stworzyć osłonę przeciwsłoneczną na nowo.



Jej nowa wirtualna osłona zastępuje standardową klapkę przezroczystym panelem LCD. Działa ona w połączeniu z kamerą skierowaną w stronę kierowcy z opartym na sztucznej inteligencji i śledzącym ruch gałek ocznych kierowcy oprogramowaniem określającym położenie jego oczu i ilość światła słonecznego, jaka ma być zablokowana. Osłona następnie blokuje wpadające światło słoneczne wyłącznie na tych obszarach panelu LCD, które prowadzą bezpośrednio do oczu kierowcy. W miarę poruszania się kierowcy zmienia się również obszar blokowania słońca. Mówiąc prościej, system tworzy zaciemnione miejsce nad oczami, a jednocześnie nie zasłania kierowcy widoku drogi.

Wirtualna zasłona zdobyła już nagrodę za najlepszą innowację CES za 2020 r., a w firmie uważa się, że można ją uwzględnić w konstrukcji już istniejących pojazdów przy wprowadzeniu minimalnych zmian. System w swoim wolnym czasie oraz z funduszy i przy wsparciu firmy Bosch opracowało trzech zatrudnionych w niej inżynierów zespołów napędowych.

Czytaj więcej...
Zobacz wszystkie aktualności

Serwis nordglass.pl wykorzystuje pliki cookies w celach: utrzymania sesji Użytkownika (po zalogowaniu się), zapamiętania ustawień prezentacji produktów i przeglądania produktów, zapamiętania zawartości koszyka, zapisania informacji o nowych odwiedzinach, częstotliwości przeglądania i nabywania produktów. Administratorem danych jest NordGlass Sp. z o.o z siedzibą w (75-211) Koszalinie, przy ul. Bohaterów Warszawy 11. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych z wykorzystaniem cookies jest uzasadniony interes administratora (art. 6 ust.1 lit. (f) RODO) polegający na bieżącym nadzorze nad sposobem korzystania przez użytkowników z serwisu internetowego administratora, zainteresowaniem użytkowników określonymi produktami oraz na wyselekcjonowaniu treści oferowanych do zapoznanie się na stronach w nordmaster.pl. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie. Dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Przez dalsze korzystanie, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, z serwisu nordmaster.pl, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce przez administratora.

Przejdź dalej