USZKODZONA SZYBA?

Zgłoś problem!

Lub zadzwoń

801 181 181

Aktualności

Przeprowadzamy testy w celu zapewnienia bezpieczeństwa

2018-09-18 13:31:47

To irytujące, ale prawdziwe: często, gdy mijamy po brzegi załadowaną ciężarówkę, mały kamyczek wylatuje spod jej kół i uderza w przednią szybę naszego samochodu.

Choć jest to denerwujące i niespodziewane, to z pewnością nie zagraża naszemu życiu, a przynajmniej nie powinno. W rzeczywistości taki kamyk nie powinien skaleczyć ani kierowcy, ani pasażerów. W najgorszym wypadku jest to po prostu niedogodność, bo przecież oczekujemy, że szyba jako całość zachowa integralność konstrukcji i pozostanie na swoim miejscu. Ponadto wszelkie zmniejszenie widoczności powinno być ograniczone do bardzo małego obszaru wokół miejsca uderzenia.

W tym miesiącu kontynuujemy nasz cykl dotyczący serii przepisów EKG dotyczących bezpieczeństwa produktów motoryzacyjnych. Tym razem przyjrzymy się regulaminowi nr 43 Europejskiej Komisji Gospodarczej dotyczącemu wytrzymałości na uderzenia szkła laminowanego stosowanego do produkcji przednich szyb samochodowych.

Jeśli zdarzy się poważniejszy wypadek, w wyniku zderzenia pojazdów lub nagłego hamowania, kierowca lub pasażer może zostać wyrzucony do przodu i uderzyć mocno głową o przednią szybę. Oczywiście zawsze należy zakładać pasy bezpieczeństwa, poduszki powietrzne też pomagają… ale wypadki się zdarzają. Również w tym przypadku przednia szyba powinna zachować integralność swojej konstrukcji.

W ramach serii testów opisanych w regulaminie nr 43 EKG wytrzymałość na uderzenia sprawdza się poprzez upuszczenie stalowej kuli na próbkę do badań (umieszczoną wewnętrzną stroną do góry): najpierw małą kulę o masie 227 g z wysokości 10 m, a następnie dużą kulę o masie 2260 g z wysokości 4 m. W pierwszym przypadku wynik testu uznaje się za pozytywny, jeżeli od wewnętrznej strony szyby przedniej nie oderwie się więcej niż 15 g szkła. W drugim przypadku kula nie może przejść na wskroś przez szybę w ciągu 5 sekund od momentu uderzenia.

W trzecim teście upuszcza się głowę manekina o masie 10 kg na przednią szybę z wysokości 1,5 m. Wynik testu uznaje się za pozytywny (dla szyby przedniej), jeżeli (a) pierwsze koliste pęknięcie jest oddalone od środka uderzenia o co najwyżej 80 mm, (b) każda odsłonięta powierzchnia międzywarstwy PVB nie przekracza 20 cm², (c) ewentualne rozdarcie międzywarstwy PVB nie przekracza 3,5 cm.

Testy te są częścią nieustających starań, które podejmujemy po to, aby nasze produkty nie tylko dawały pełną satysfakcję z użytkowania w normalnych warunkach, ale także zapewniały bezpieczeństwo w sytuacjach krytycznych.

Serwis nordglass.pl wykorzystuje pliki cookies w celach: utrzymania sesji Użytkownika (po zalogowaniu się), zapamiętania ustawień prezentacji produktów i przeglądania produktów, zapamiętania zawartości koszyka, zapisania informacji o nowych odwiedzinach, częstotliwości przeglądania i nabywania produktów. Administratorem danych jest NordGlass Sp. z o.o z siedzibą w (75-211) Koszalinie, przy ul. Bohaterów Warszawy 11. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych z wykorzystaniem cookies jest uzasadniony interes administratora (art. 6 ust.1 lit. (f) RODO) polegający na bieżącym nadzorze nad sposobem korzystania przez użytkowników z serwisu internetowego administratora, zainteresowaniem użytkowników określonymi produktami oraz na wyselekcjonowaniu treści oferowanych do zapoznanie się na stronach w nordmaster.pl. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie. Dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Przez dalsze korzystanie, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, z serwisu nordmaster.pl, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce przez administratora.

Przejdź dalej